Problemet med filtar

Jag är trött. Ont i magen. Trött på att barnen bråkar. Trött på skolan. Trött på att vara trött på allt. Fan... det är en sån dag idag. Såna här dagar är jag också trött på. Trött på att vara trött. Trött på att gnälla. Trött på att vara irriterad.

Vet ni vad mina barn främst bråkar om? Filtar. Så onödigt. De bråkar om filtar MINST 3 gånger om dagen. Antingen har den ena ungen båda filtarna i soffan eller så har de varsin men vill ha samma filt. Jag ska börja lägga undan filtarna så slipper de bråka om dem. Bråka om filtar liksom.

Vad ska man hitta på idag då? Jo, jag ska jobba ikväll en liten kort tur 18.30-21.15. Det är roligt att jobba, men den turen är lite väl kort. Struntsamma, är tacksam för de tiderna jag får.

Känner att jag inte alls är sugen på att skriva idag. Är bara trött, trött, trött, trött, trött. Längtar till helgen, ser verkligen framemot att hitta på nåt roligt (barnkalaset på Leklandet). Grejen med leklandet är ju att det är lika roligt för vuxna som för barnen. Kul, kul!

Idag ska vi ha en debatt i Svenskan. Kommer inte riktigt ihåg vad det handlade om men jag ska iallafall vara i emot-gruppen. Jobbigt efter som jag verkligen är FÖR det vi ska debattera om- vad det nu var.

Näe, får väl hoppa in i duschen, sen iväg till skolan. Sen hem igen, sen jobba, sen hem igen.
Ha en fin dag, vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0