Överdriva och underdriva

Jag är en överdrivare. Jag överdriver ibland ganska mycket. Jag kryddar gärna med lite extra om det är nåt spännande jag berättar. T.ex. Om jag såg 10 personer i en busskur så kan jag krydda på och säja att det var 40 pers. Undrar vad jag alltid gör det?
Mina systrar är likadana.

Jyrki är en underdrivare. Han säjer att det tar 5 minuter att gå- oavsett hur långt det är. Karlstorp till stan? 5 min. Karlstorp till Stavre? 5 min. Max.

Jag drar på med att det tar 40 minuter att gå från mig till Joanna. Jyrki säger naturligtvis 5. Sanningen är nog att det tar 15 minuter. Tror inte det är överdrivet.

Påhittat samtal mellan mig och Jyrki:

-Hur många bullar har du ätit Jyrki? frågar jag.
-2. Max två. Du då? säjer Jyrki 
- Typ 10 st. Hur många har du ätit egentligen då?
-Typ 4. Du då?
-Öh... typ 3.

Varför inte bara säja sanningen med en gång. Näe, i vårt förhållande så överdrivs och underdrivs det dagligen. Undrar vem som är värst?

Idag ska jag försöka överdriva. Bara för att se hur det känns att tala sanning hela dagen.



Kommentarer
Postat av: Cizzi

asg Här är de likadant! Jag överdriver Micke "underdriver" haha... Helt underbart att nån mer har de så :)

2011-03-22 @ 12:33:39
URL: http://lillahagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0