Förberedelser

Min lilla stora kille Oliver fyller 5 år den 7 mars. På lördag så ska han ha barnkalas på 3stads lekland och på söndag är det kalas för övriga släkten. Skönt att kunna dela upp det eftersom vi inte har så stor lägenhet. Jaja, iallafall så håller jag och Jyrki på att förbereda inför söndagens kalas.
Jag har handlat ingredienser till smörgåstårta (Karro, följer du med? Och följer Alex med?) (Sandra, följer du och Jesper med?)
Jag är förresten asgrym på smörgåstårtor! Den här gjorde till något kalas förra året. Tror det var till Olivers 4 årskalas.




Just nu står bulldegen och jäser och till helgen ska Jyrki baka chokladmacarons. det måste vara mycket gott på kalas! När vi var små och hade kalas hade mamma alltid bakat en massa olika kakor. Vart tog min bakmamma vägen tro ;) Åh, det är så roligt att förbereda inför kalas! Det blir alltid lika stressigt på själva kalaset, men Hey! förberedelserna är roliga och barnen uppskattar det :)

Jag tror att Paula beställer födelsedagstårtan från Ritz. Det är liksom standard!
Såhär fina tårtor får man från Ritz. Förra året var det Tåget Thomas som gäller, detta året vet jag inte vad min skrutt vill ha på tårtan.


Åh, hallå? Vet ni vad jag gjorde förut då? JAG LA VÄRLDENS VURPA! I skogen. Ingen såg mig. Det var liksom det första jag kollade. Jag fick asont. Skrattade av... all smärta jag fick!? Jag skrattade helt hysteriskt. Varför skrattar man när man egentligen har asont och vill lipa?! Dumt.


Kommentarer
Postat av: Karro

Jag kommer :) alex vet inte riktigt ännu =)

2011-03-01 @ 16:53:47
URL: http://bergqvistmagnusson.blogg.se/
Postat av: sandra

jag kommer jag med ! :)

o jesper hänger nog med han me !

2011-03-01 @ 17:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0