Ännu ett kalas avklarat.

Och så var den andra kalaset för Oliver avklarat. Imorgon, på hans födelsedag, är det det tredje och sista.
Jag överskattade mig själv en smula imorse. Lägenheten såg ut som FAN, smörgåstårtan var inte ens påbörjad, barnen var vildare än vildast och jag kände mej som... en superkvinna? Kl 09.00 säjer jag till Jyrki att han kan gå ut och leka med barnen så skulle jag städa och göra smörgåstårtorna.

När klockan är 11.00 har jag gjort rörorna till smörgåstårtan (för den orkade jag inte göra igår) och påbörjat städningen. När jag inser att 2 kg räkor tar en jävla tid att skala ringer jag lite panikslaget Jyrki och begär hem honom. Han fick panikdammsuga, plocka iordning, damma av och hjälpa mej med smörgåstårtan.Lukas sig naken och jagar Oliver, får tag i Oliver, Oliver panikslagen eftersom Lukas är naken.  Halvett står jag fortfarande i nattlinne och håret intrasslat i ett hårband. Klockan 13 skulle gästerna anlända.
Panikstädar köket.
Panikduschar.
12.40 dyker de första gästerna upp.
Lukas är fortfarande naken.
Jag är naken. Dock i badkaret.
Inser att jag inte tagit med mig rena kläder in i badrummet.
Vrålar på Jyrki. Han hör mig fan inte.
"JYYYYYRKI, KLÄÄÄÄÄÄÄÄÄDER!!" Helvete. Är han döv eller?
Jyrki kommer in med kläder. Tänker tyst för mig själv att man kan meddela om man uppfattat mitt vrålande.
Klär på mig.
Går ut.
Blåser håret.
Kommer på att jag inte ätit frukost. Ashungrig. Kastar i mig ett kg smörgåstårta.  Asmätt. Ont i magen.
13.10 kommer resten av gästerna.
Slappnar av. Umgås med de trevliga gästerna.

Det var mycket trevligt kalas och till nästa gång ska jag komma ihåg att inte ta på mig allt själv. Jag ska låta Jyrki hjälpa till. Det är inte det att han är lat. Han hjälper gärna till. Det är  bara det att när han hjälper till i köket så blir han undanknuffad av den bättre av oss (dvs mig) . Han tröttnar, går därifrån.

Nu har Lukas somnat, Oliver ligger i soffan och gosar med Jyrki. Allt är så tyst när Lukas har somnat. Mitt huvud känns ungefär som... ja, det är liksom bortdomnat.

Om 50 minuter är det 2 timmar Big Brother. Jag hoppas att Cilla åker ut. Hon är bara för mycket.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du är duktig du. ja hade gett upp hehe

kram

2011-03-08 @ 09:35:20
URL: http://floddasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0