Morning!

God morgon!
Denna natten har varit, minst sagt, kämpig.
Jag ioch Jyrki somnade på soffan. Barnen sov på övervången, här hos pappa. Någon gång mitt i natten vaknar jag av ett vrål. Det var Lukas som skrek. Jag var väl i någon slags dvala. Halvt sovande, halvt vaken. Kommer ihåg att Oliver kommer gående med sin vrålande lillebror och säjer. "Här Lukas, här är mamma". <3 Lilla gosOliver. Han är så himla snäll! Han hjälpte en smått hysterisk Lukas och lugnade honom <3

ja, natten slutar ju inte här. Väl nere i soffan fortsatte Lukas vråla. Jag fick inte sova bredvid honom. Jag fick inte gå därifrån. Han ville inte ha täcke. Han ville ha täcke. Till slut somnade han. Då gick jag upp å la mig. Vaknar till efter några minuter av vrål. Igen. Går ner. Lukas blir förbannad. "GÅÅÅÅÅÅÅÅ" skriker han till mig. Jaha. Trött och jävlig, vänder jag på klacken och går upp. Då hör jag Lukas ropa med sin ynkligaste röst: "Mamma, jag vill sova med dig" Jag går ner. "GÅÅÅÅÅ" vrålar Lukas. Men alltså,. Jaha. Går upp. "Mamma KOOOOOM" Går ner igen. Tar Lukas under armen och går. Lukas vrålar. Lägger honom i sängen. "Jag får din kudde" säjer lukas. Han får min kudde. "jag vill ha täcket" säjer, Lukas. Han får täcke. Jag fick ligga utan täcke och kudde. Lukas somnar. Jag tar tillbaka täcket.

Sen vaknar ungen 7. Vad gjorde Jyrki under tiden? Nej, han sov igenom sig hela helvetesnatten. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0