Magsjuk Luki

Morgonen började med försovning. Vaknade 08.20, HELVETE. 08.30 skulle jag vara utanför Kimmy. Tokborstade tänderna, på med solbrillorna, på med ena skon- då börjar Lukas kräkas. På med andra skon, klappa på Lukas lite, han är inte speciellt berörd av att han precis lagt en spya.

Sätter mig i bilen, tutar och kör och jag är utanför Kimberly kl. 08.35. Inte illa pinkat va?
När jag väl kommer hem igen är Lukas i full gång. Han är lite röd om kinderna men han härjat som han brukar. Ska inte sjuka barn vara lugna och gosiga?? Hmm, INTE LUKAS.

Det är inte roligt att vara inne en sån här fin dag. Oliver och Lukas är jätterastlösa, högljudda, lättirriterade och griniga. Jag är rastlös, vill hitta på nåt ute i det fina vädret men icke.
Mina idéer på inomhusaktiviteter:
-Filmmys med massa täcken och kuddar.
-Baka bröd och kakor
-Spela yatzy
-Spela tärningsspelet 30.

Hmm, ja det låter ju mysigt. Allvarligt? Jag ska berätta hur det slutar:

Spelar vi tärningsspel så blir Oliver och Lukas dödsovänner efter första rundan.
Baka tillsammans med en magsjuk unge är inte fräscht.
Filmmys då? Det kan ju inte gå fel. Öh, jo. Då bråkar de om vilket täcke som är vems och hur vem som ska ha vilket kudde. Lukas blir rastlös efter 10 minuter. Börjar hoppa i soffan, hoppa på Oliver, sno Olivers täcke, ta Olivers kuddar, ställa sig framför tv:n samt sjunga eller skrika högt och tydligt så att man inte hör något av filmen.

Vi ska se på film så småning om. Undrar om det är okej att äta popcorn när man har magsjuka? Får nog googla det.
På tal om googla. Jag älskar att googla. Man hittar ibland mer än vad man vill veta, ändå kan jag inte låta bli att kolla. Nu pratar jag snusk. Alltså, inte porr. Utan äckliga saker. Min senaste googling var på halsmandlar. Uhhh, vad mycket äckligt jag fick upp! Jag fann det jag letade efter och lite till. Jag kan ju bara varna er: Om du googlar på halsmandlar och får upp nåt som heter tonsillstones, kolla INTE på de relaterade videorna som finns upplagt på youtube.
Jag har fortfarande den synen framför mig. Jaja, det var äckligt. Alltså tror ni att jag har för lite att göra nu när Jyrki jobbar eller!?!?

Menååå, hur kom jag in på dom där äckliga sakerna. Popcorn var det ju jag pratade om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0