Hemmafru i en vecka.

Jag har varit hemmafru i en vecka nu. Eller ja, jag har ju gått i skolan men har inte arbetat på en hel vecka. Gissa om jag har hunnit med massor?
Jag har bakat kanelbullar, mandelmassa+ vitchokladfyllda bullar, kladdkaka (som inte blev kladdig), och idag bakar jag dumlemuffins med philadelfiafrosting.

Tur jag inte är hemmafru på heltid. Hade nog vägt några kg extra då.
Av någon anledning har jag bara glömt bort att blogga. Jag är alldeles uppe i att städa, baka, ligga på soffan och kolla på Big Brother.
Nu saknar jag jobbet. Jag gillar ju att jobba, även om det var skönt att ha lite ledigt en vecka.

Undrar om det är våren som gör mig så himla hemmafruaktig? Jag vill ha rent och fint (vilket jag vill alltid, men som jag aldrig har tid med), jag vill att det ska lukta hemtrevligt. Lukten är godare än själva resultatet. Jyrki gillar resultatet mer. Känslan av att ha ett städat hem är oslagbart.

Undrar om jag ska utnyttja mitt kreativa jag till att börja göra nåt roligt? Sticka, virka? Tänk att kunna ha tålamod och kunskap till att skapa saker som den här tjejen: emiliepysslar.blogspot.com (hur fan gör man länkar?) Hur som helst, hon finns under bloggar jag läser. Gör er besväret om kolla in på hennes urmysiga blogg!

Hmm, nu när jag slängt iväg ett inlägg idag så har spärren släppt och skriver nog ett till lite senare. Håll utkik! Lämna gärna kommentaren, det är liksom peppande =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bullmamma!!!!!!!!!

Känns nästan som om du boar ;) Hoppas din kreativitet kan smitta genom skärmen.

Håller med härligt att ha ett jobb man trivs med men väldigt gott att få vara ledig ibland. JAG LÄNGTAR TILL MIN NÄSTA LEDIGHET, är helt slutkörd just nu......

2011-04-07 @ 21:55:15
Postat av: Anna

Vilken bullmamma!!!!!!!!!

Känns nästan som om du boar ;) Hoppas din kreativitet kan smitta genom skärmen.

Håller med härligt att ha ett jobb man trivs med men väldigt gott att få vara ledig ibland. JAG LÄNGTAR TILL MIN NÄSTA LEDIGHET, är helt slutkörd just nu......

2011-04-07 @ 21:55:54
Postat av: Emma

Haha, inget boandet för mig =) Jag är väldigt upp och ner med allt. När jag städar så städar jag mycket och ofta. När jag bakar så är det samma sak. Ibland orkar jag inte någonting. Det är olika det där =)

2011-04-07 @ 22:09:29
URL: http://maamaa.blogg.se/
Postat av: Cizzi

Tyckte de va ett tag sen, men alla bloggar måste få ha ett uppehåll då å då :)

2011-04-08 @ 10:14:07
URL: http://lillahagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0