Duktig.

Klockan är nästan 11.00. Jag har hunnit förbereda maten (stek, måste ju koka så jäkla länge), plocka undan leksaker på barnens rum, dammsugit, skurat, dammat, diskat, tvättat toaletten. Idag ska jag inte baka. Är trött på det nu. Ikväll blir det bara mys med barnen.

Imorse vaknade jag av att Lukas tryckte in godis i munnen på mig. Jag flög upp, insåg att han hittat godisgömstället. Igår köpte vi en stor godispåse som vi skulle ha till dagens fredagsmys. Sprang in i vardagsrummet och såg att godispåsen stod placerad mellan Oliver och Lukas (som snabbt insåg att jag skulle ta godispåsen och därför rusade tillbaks till soffan.) Jag kan ju säga att de inte tagit en lite godis. Nej, de hade hunnit smaska i sig halva påsen (Och jag köpte nästan 1 kg igår).

"Men hallå där? Ni vet väl att man inte ska äta godis på morgonen!?" Hojtar jag.
Oliver tittar på Lukas och sen på mig. Han pekar på sig själv och på Lukas och säger: "Men mamma... vi var så hungriga..."

Haha... ja, jag kunde ju inte bli arg med den gulliga kommentaren. Jyrki frågade sen: "Men varför tog ni inte en smörgås om ni var hungriga?"
Oliver tittade finurligt på Jyrki och sa: "Äääääsch!"
Ja, det gäller att knäcka gulliga kommentarer när man gjort nåt man inte får. Jag smälter då för allt.




Kommentarer
Postat av: C

Hahaha vem kan bli arg efter ett sånt argument?

2011-04-08 @ 14:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0